TR EN
TR EN

POLİTİKALAR

AMAÇ
Bilgilendirme politikasında amaç, şirket stratejileri ve performansını da dikkate alarak, Derlüks Yatırım Holding’in geçmiş performansını, gelecek beklentilerini, stratejilerini, ticari sır niteliğindeki bilgiler haricindeki hedeflerini ve vizyonunu kamuyla, ilgili yetkili kurumlarla, mevcut ve potansiyel yatırımcılarla ve pay sahipleriyle eşit bir biçimde paylaşmak, şirkete ait finansal bilgileri genel kabul gören finansal raporlama ilkeleri ve Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) düzenlemeleri çerçevesinde doğru, adil, zamanında ve detaylı bir şekilde ilan ederek; gerek yatırımcı ilişkileri birimi gerekse kurumsal iletişim birimi tarafından sürekli, etkin ve açık bir iletişim platformu sunmaktır.

Şirket, kamuyu aydınlatmaya ilişkin tüm uygulamalarda SPK ve Borsa İstanbul A.Ş. (BİST) düzenlemelerine uyum göstermekte ve en etkin iletişim politikasını uygulamayı amaçlamaktadır.

KAPSAM
Bilgilendirme Politikası, mevzuat ile belirlenen bilgilerin dışında, hangi gelişmelerin ve bilgilerin, hangi sıklıkta ve hangi kanallar yoluyla kamuya sunulacağını içeren hususları kapsar.

SORUMLULAR
Bilgilendirme Politikasının oluşturulması, denetlenmesi ve gerekli güncellenmelerin yapılmasından Yönetim Kurulu sorumludur. Yönetim Kurulu tarafından onaylanan Bilgilendirme Politikası Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) ve internet sitesinde kamuya açıklanır. Bilgilendirme politikasında değişiklik olması durumunda Yönetim Kurulu tarafından onaylanan yeni metin KAP’ta ve internet sitesinde kamuya açıklanır.

YATIRIMCILARLA İLETİŞİMDE KULLANILAN YÖNTEM VE ARAÇLAR
SPK ve BİST düzenlemeleri ile Türk Ticaret Kanunu hükümleri çerçevesinde, Derlüks Yatırım Holding kamuyu aydınlatma amacıyla bilgilendirme politikası çerçevesinde aşağıdaki iletişim yöntem ve araçlarını kullanır:

  • KAP’ta ilan edilen özel durum açıklamaları ve şirket genel bilgi formu
  • KAP‘ta ilan edilen finansal tablolar ve faaliyet raporları
  • Kurumsal internet sitesi (www.derluks.com.tr )
  • Yatırımcılar için hazırlanan bilgilendirme ve tanıtım dokümanları
  • Yatırımcı toplantıları
  • SPK düzenlemeleri uyarınca hazırlanması gereken izahname, sirküler, duyuru metinleri ve diğer dokümanlar,
  • Yazılı ve görsel medya vasıtasıyla yapılan basın açıklamaları,
  • Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi ve günlük gazeteler vasıtasıyla yapılan ilanlar ve duyurular.

ÖZEL DURUM AÇIKLAMALARI
6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu’nda (Kanun) yer alan düzenlemelere uyum kapsamında hazırlanan II-15.1 sayılı Özel Durumlar Tebliği doğrultusunda kamuya açıklanacak bilgiler, KAP’ta yer alan ilgili form kullanılarak KAP’ta yapılır. II-15.1 sayılı Özel Durumlar Tebliği’nde aksi belirtilmedikçe açıklamaların derhal yapılması esastır. Yapılacak açıklamada; açıklamanın Tebliğde yer alan esaslara uygun olduğu, bu konuda ihraççıya ulaşan bilgileri tam olarak yansıttığı, bilgilerin ihraççının defter, kayıt ve belgelerine uygun olduğu, konuyla ilgili bilgileri tam ve doğru olarak elde etmek için gerekli tüm çabaların gösterildiği ve yapılan bu açıklamalardan sorumlu olunduğu beyan edilir.

Özel durum açıklamaları, http://www.derluks.com.tr ve www.kap.org.tr adresinde Şirket Haberleri bölümünde yer almaktadır.

Özel durumların kamuya açıklanmasına kadar gizliliğinin sağlanmasına yönelik tüm tedbirler Yönetim Kurulu ve Yatırımcı İlişkileri Birimi tarafından alınır.

İNTERNET SİTESİ
Şirket, bilgilendirme ve kamunun aydınlatılmasında kurumsal yönetim ilkelerinin ve düzenleyici otoritelerin öngördüğü bilgi ve verileri içeren internet sitesini kullanmaktadır.

İnternet sitesinde; Derlüks Yatırım Holding’in genel tanıtımı, iletişim bilgileri, ortaklık yapısı, ticaret sicil bilgileri, ana sözleşmesi, özel durum açıklamaları, vekâletname örneği, yönetim kurulu üyeleri bilgileri, dönemsel mali tablolar ve faaliyet raporları, kurumsal yönetim ilkelerine uyum raporu, kâr dağıtım politikası, bilgilendirme politikası hakkındaki bilgilere yer verilir. İnternet sitesinin sürekli olarak güncel tutulmasına azami özen gösterilmektedir.

FİNANSAL TABLOLARIN KAMUYA AÇIKLANMASI

Derlüks, yıllık ve ara dönem finansal tabloları ve bunlara ilişkin dipnotlar Türk Ticaret Kanunu, Sermaye Piyasası Kanunu ve bu kapsamda yürürlüğe konulan düzenlemeler uyarınca belirlenen Türkiye Muhasebe Standartları ve Türkiye Finansal Raporlama Standartlarına uygun olarak hazırlanır ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemelerinde belirtilen süreler içerisinde ve yine burada belirtilen usule uygun olarak Yönetim Kurulu onayını müteakiben KAP üzerinden kamuya açıklanır. Kamuya açıklanan finansal tablolar ve bunlara ilişkin dipnotlar en geç açıklama yapıldıktan sonraki iş günü içinde Derlüks yatırımcı ilişkileri internet sitesinde ayrı bir başlık altında yer verilir. Söz konusu finansal tablolar ve dipnotlar beş yıl süreyle Derlüks internet sitesinde yeralır. Finansal tablolar ve bunlara ilişkin dipnotlarla ilgili olarak pay sahiplerinin ihtiyaç duyabileceği gerekli bilgiler Derlüks’ün internet sayfasında yer almakta olup düzenli olarak güncellenmektedir. Pay sahiplerinin yaptığı tüm başvuru ve sorulara herhangi bir ayırım yapılmaksızın telefon veya e- posta yolu ile cevap verilir.

FAALİYET RAPORUNUN KAMUYA AÇIKLANMASI
Derlüks yıllık ve ara dönem faaliyet raporları Türk Ticaret Kanunu, Sermaye Piyasası Kanunu Sermaye Piyasası Kurulu Kurumsal Yönetim İlkeleri ve bu kapsamda yürürlüğe konulan diğer düzenlemelere uygun olarak hazırlanır ve ilgili düzenlemelerinde belirtilen süreler ve usul doğrultusunda Yönetim Kurulu onayını müteakiben KAP üzerinden kamuya açıklanır.

Kamuya açıklanan faaliyet raporlarına en geç açıklama yapıldıktan sonraki iş günü içinde Derlüks internet sitesinde ayrı bir başlık altında yer verilir. Söz konusu faaliyet raporları beş yıl süreyle Derlüks internet sitesinde yer alır.

TÜRKİYE TİCARET SİCİLİ GAZETESİ İLANLARI
Genel Kurul Toplantı Gündemi, Vekâletname Örnekleri, Genel Kurul Toplantı Kararları ile Sermaye Artırımı dâhil her türlü Ana Sözleşme Değişiklikleri Ticaret Sicili Gazetesi aracılığıyla kamuya ilan edilir.

MEDYA ORGANLARINDA VE BENZER İLETİŞİM KANALLARINDA ÇIKAN HABER VE SÖYLENTİLER
Piyasada yazılı, görsel veya işitsel medya organlarında ve/veya internet ortamında yer alan haber ve söylentilerin takibi piyasanın güncel takip edilmesi suretiyle yapılmaktadır.

Derlüks, ilke olarak Derlüks kaynaklı olmayan asılsız haberler, piyasa söylentileri ve spekülasyonlar konusunda herhangi bir görüş bildirmez.
Derlüks hakkında, yatırımcıların yatırım kararlarını veya sermaye piyasası araçlarının fiyatını etkileyebilecek öneme sahip, Derlüks’ü temsile yetkili kişiler kaynaklı olmayan haber ve söylentilerin varlığı halinde bunların doğruluğu ve/veya yeterliliğine ilişkin olarak Sermaye Piyasası Mevzuatı çerçevesinde özel durum açıklaması yapılır. Ancak Derlüks, konuya ilişkin olarak almış olduğu bir açıklamanın ertelenmesi kararının bulunduğu hallerde erteleme sebepleri kalkana kadar herhangi bir açıklama yapmaktan kaçınabilir.

Söz konusu haber veya söylentinin içsel bilgi tanımına girecek önemde olmaması durumunda Derlüks adına kamuya açıklama yapmaya yetkili kişilerce konuyla ilgili bir açıklama yapılmasına gerek görülmedikçe herhangi bir görüş bildirilmez.

BEKLENTİ VE HEDEFLERİN AÇIKLANMASI
Derlüks, Bilgilendirme Politikası çerçevesinde zaman zaman geleceğe yönelik beklentilerini açıklayabilir. Derlüks’ün geleceğe yönelik beklentilerini açıkladığı yazılı belgelerde olası risklerin, belirsizliklerin ve diğer etkenlerin gerçek sonuçları beklentilerden önemli ölçüde farklılaştırabileceğine açık bir şekilde yer verilir.

Geleceğe yönelik beklentiler, sadece kamuya açıklama yapmaya yetkili kişiler tarafından ve yukarıda yer alan uyarılar açıkça ifade edilmek veya mevcut ve kamuya açık yazılı bir belgeye atıfta bulunmak suretiyle yapılabilir.
Yapılacak açıklamalarda yer alan geleceğe yönelik beklentiler makul varsayım ve tahminlere dayandırılır ve tahminlerin dayandığı gerekçeler ve veriler ile birlikte açıklanır. Beklentiler, dayanağı olmayan, abartılı öngörüler içeremez; yanıltıcı olamaz ve Derlüks’ün finansal durumu ve faaliyet sonuçları ile ilişkilendirilir.

Geleceğe yönelik beklentilerin ve dayanaklarının gerçekleşmemesi veya gerçekleşmeyeceğinin anlaşılması durumunda, bu durum derhal Bilgilendirme Politikasında belirtilen usuller çerçevesinde kamuya açıklanır ve söz konusu bilgiler revize edilir.

Bu Bilgilendirme Politikası 28.05.2018 tarih ve 2018/20 sayılı Yönetim Kurulu kararı ile yürürlüğe girmiştir. Bilgilendirme Politikasında herhangi bir değişiklik gerektiğinde, değişiklik yapılan hususlar Yönetim Kurulu onayından geçtikten sonra geçerlilik kazanır ve Derlüks internet sitesi üzerinden kamuya açıklanır. Ayrıca yapılacak ilk Genel Kurul toplantısında yatırımcılara değişiklik hakkında bilgi verilir.

Şirketimiz Türk Ticaret Kanunu hükümleri, Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemeleri, vergi düzenlemeleri ve diğer ilgili düzenlemeler ile, Esas Sözleşmemizin kâr dağıtımı ile ilgili maddesi çerçevesinde kâr dağıtımı yapmaktadır. Kâr dağıtımında, Kurumsal Yönetim İlkeleri’ne uygun olarak pay sahipleri ve Şirket menfaatleri arasında dengeli ve tutarlı bir politika izlenmektedir.

Kâr dağıtım politikası ve SPK Kurumsal Yönetim İlkeleri’nde öngörülen hususları içeren Yönetim Kurulu’nun yıllık kâr dağıtım önerisi faaliyet raporunda yer almakta, Genel Kurul’da ortakların onayına sunulmakta, ayrıca kâr dağıtım tarihçesi ve sermaye artırımlarına ilişkin detaylı bilgiler ile birlikte şirketimizin internet sitesinde kamuya duyurulmaktadır.

İlke olarak, ilgili düzenlemeler ve finansal imkânlar elverdiği sürece, piyasa beklentileri, uzun vadeli topluluk stratejimiz, Şirketimiz, iştirak ve bağlı ortaklıklarının sermaye gereksinimleri, yatırım ve finansman politikaları, kârlılık ve nakit durumu dikkate alınarak Sermaye Piyasası düzenlemeleri çerçevesinde hesaplanan dağıtılabilir dönem kârının asgari %35’i pay sahiplerine nakden dağıtılır.

Dağıtılması öngörülen kar payı tutarının tamamı, ancak yasal kayıtlarda mevcut net dağıtılabilir kardan ve diğer kaynaklardan karşılanabileceği sürece dağıtılabilecektir.

Kâr dağıtımının Genel Kurul toplantısını takiben en geç bir ay içinde yapılması amaçlanmakta olup, kâr dağıtım tarihine Genel Kurul karar vermektedir.

Genel Kurul veya yetki verilmesi halinde Yönetim Kurulu, Sermaye Piyasası Düzenlemelerine uygun olarak kâr payının taksitli dağıtımına karar verebilir. Taksit sayısı Genel Kurul tarafından veya Genel Kurul tarafından açıkça yetkilendirilmesi şartıyla Yönetim Kurulu tarafından belirlenebilir. Taksit ödeme zamanlarının Yönetim Kurulu tarafından belirlenmesi durumunda ödeme zamanları, Genel Kurul tarihini takip eden onbeş gün içinde Sermaye Piyasası Kurulu’nun özel durumların kamuya açıklanmasına ilişkin düzenlemeleri çerçevesinde kamuya duyurulur.

Şirket Esas Sözleşmesi’ne göre; Yönetim Kurulu, Genel Kurul tarafından yetkilendirilmiş olmak ve Sermaye Piyasası Düzenlemelerine uymak kaydı ile kâr payı avansı dağıtabilir.

Kâr dağıtım politikası çerçevesinde, temettü ilgili hesap dönemi itibariyle mevcut payların tümüne eşit olarak dağıtılır, herhangi bir imtiyaz uygulanmaz.

Bu “Kar Dağıtım Politikası” Şirket’in finansal performansı, öngörülen yatırım projeleri, sektörel ve ekonomik koşullar dikkate alınarak her yıl yeniden gözden geçirilebilir.

Kâr dağıtım politikasının uygulamasında pay sahiplerinin menfaatleri ile şirket menfaati arasında tutarlı bir politika izlenir.

Yönetim Kurulu, kâr dağıtımı yapılmadığı takdirde kârın neden dağıtılmayacağını ve dağıtılmayacak kârın nasıl kullanılacağını Genel Kurul’da pay sahiplerinin bilgisine sunar.

1. Menfaat Sahipleri
Menfaat sahipleri, Şirketin hedeflerine ulaşmasında etkili veya faaliyetleriyle ilgisi olan kişi, kurum veya çıkar gruplarıdır. Bu kapsamda menfaat sahiplerimiz; Şirketimiz pay sahipleri, çalışanlar, müşteriler, tedarikçiler, kamu kurumları, sektör ve sivil toplum kuruluşları ve Şirketimize yatırım yapmayı düşünebilecek potansiyel tasarruf sahipleri olarak belirlenmiştir.

2. Menfaat Sahiplerinin Korunması
Menfaat sahipleri ile Şirketimiz arasındaki ilişkilerin mümkün olduğu ölçüde yazılı sözleşmeler ile düzenlenmesine özen gösterilir. Şirketimiz, işlem ve faaliyetlerinde menfaat sahiplerinin mevzuat ve karşılıklı sözleşmelerle düzenlenen haklarını koruma altına alır. Menfaat sahiplerinin mevzuat ve sözleşmelerle korunan haklarının ihlal edildiğinin fark edilmesi halinde, hakların geri tesis edilmesini sağlamak üzere düzeltici önlemler hızlı ve etkili bir şekilde alınır. Şirketimiz, mevzuat ile menfaat sahiplerine sağlanmış tazminat mekanizmalarının kullanılabilmesi için gerekli kolaylığı gösterir. Menfaat sahiplerinin haklarının mevzuat ve sözleşme ile düzenlenmediği durumlarda, menfaat sahiplerinin çıkarları iyi niyet kuralları çerçevesinde, Şirketimizin de hakları, imkânları ve itibarı gözetilerek korunur. Şirketimiz ile menfaat sahiplerimiz arasında yaşanabilecek anlaşmazlıkların giderilmesinde ve çözüme kavuşturulmasında Şirketimiz öncü rol oynar. Menfaat sahipleri arasında çıkar çatışmaları ortaya çıktığında veya bir menfaat sahibinin birden fazla çıkar grubuna dâhil olması durumunda, sahip olunan hakların korunması açısından mümkün olduğunca dengeli bir politika izlenir, her bir hakkın birbirinden bağımsız olarak korunması hedeflenir.

3. Menfaat Sahiplerinin Bilgilendirilmesi
Şirketimiz pay sahipleri ve menfaat sahiplerinin bilgilendirilmesinde eşitlik, doğruluk, tarafsızlık ve zamanlama prensipleri çerçevesinde davranılmasını benimsemiştir. Bu kapsamda ele alınan duyuru ve açıklamaların Şirketimizin hak ve menfaatlerini de gözetecek şekilde, zamanında, doğru, eksiksiz, anlaşılabilir ve kolay erişebilir bir şekilde yapılması esastır. Menfaat sahiplerimiz; özel durum açıklamaları, genel kurul toplantı tutanakları, yıllık ve ara dönem faaliyet raporları, finansal raporlar ile kamuyu aydınlatma platformu ve Şirket internet sitesi aracılığıyla bilgilendirilir. Açık iletişim kurma anlayışı çerçevesinde gerçekleştirilen değerlendirme ve bilgilendirme toplantıları ile çalışanlar, Şirketin hedef ve faaliyetlerine ilişkin konular hakkında bilgilendirilir. Menfaat sahiplerinin bilgilendirilmesinden, Şirketimiz bilgilendirme politikası çerçevesinde Yatırımcı İlişkiler Birimi sorumlu olup, bilgilendirme politikamıza bu linkten ulaşılabilir. Bilgilendirme politikasının takibi ve geliştirilmesi Yönetim Kurulu’nun yetki ve sorumluluğundadır.

4. Menfaat Sahiplerinin Yönetime Katılımı
Şirketimiz esas sözleşmesinde, menfaat sahiplerinin Şirket yönetimine katılımını öngören bir düzenleme yer almamaktadır. Bununla birlikte, alınan kararlar kapsamında azınlık hisse sahiplerinin ve diğer menfaat sahiplerinin haklarının eşit mesafede gözetilmesine dair güvence oluşturmak üzere, Yönetim Kurulunda bağımsız üyeler yer almaktadır.

Menfaat sahiplerinin bildirdiği şirketin ilgili mevzuata aykırı ve etik açıdan uygun olmayan işlemler kurumsal yönetim komitesine iletilmek üzere Yatırımcı İlişkileri Bölümü tarafından düzenlenerek rapor haline getirilir. Kurumsal Yönetim Komitesi uygun gördüğü durumlarda konuyu Yönetim Kurulu’na iletmektedir. Şirketimizde, şeffaf, dürüst ve hesap verebilir bir yönetim anlayışı içinde şirket faaliyetlerini aksatmayacak şekilde çalışanlarımız başta olmak üzere menfaat sahiplerinin şirket yönetimine katkıda bulunmalarını sağlayacak iletişim kanalları açık tutulmaktadır. Menfaat sahiplerinin soru, görüş, öneri ve şikâyetleri için Şirketimizin web sitesinde iletişim bilgileri üzerinden Şirket yöneticileri ile temasa geçme imkânı sağlanmıştır.

5. İnsan Kaynakları Politikası
Temel İnsan Kaynakları politikamız, işin gerekleriyle çalışanların beceri ve yetkinliklerini buluşturarak insan kaynaklarını çağdaş ölçütlere göre ve herkese eşit fırsat ilkesiyle seçmek, geliştirmek, değerlendirmek ve yönetmektir. İnsan Kaynakları Politikasının amacı, kurumun dinamik yapısını koruyarak, çalışanlarının mutlu, işine motive, sürekli gelişime açık bir şekilde, Şirketin hedeflerine odaklamak, gelecek yıllara sağlam temeller atmaktır.

İnsan Kaynakları yönetimi, dinamik, gelişime açık ve yenilikçi bir ortam yaratarak çalışanların performanslarını artırmak, kurumsal hedefleri bireysel hedeflerle birleştirmek, etkin, verimli ve motive bir organizasyon kurmak, böylece Şirket hedeflerine etkin biçimde ulaşılmasını desteklemekle yükümlüdür.

İnsan kaynakları birimi, çalışanlarının gelişimini ön planda tutarak kurum içinde eğitim programları düzenleyerek, Şirket ihtiyaçları ve çalışan kapasitesi doğrultusunda kişisel gelişimini sağlayacak bir kariyer planı oluşturmayı hedeflemektedir. Öte yandan, çalışan profilimizin; değişim ve gelişime açık, başarı motivasyonu yüksek, ekip çalışmasına ve takım ruhuna inanan, Şirket sadakati gelişmiş, kaynaklarını ve zamanı doğru kullanan ve aynı zamanda sosyal sorumluluk duyarlılığı yüksek bir insan kaynağı olması diğer bir gayedir.

Derlüks Yatırım Holding İnsan Kaynakları yukardaki amaç, hedef ve politikalar doğrultusunda:

  • Şirketin hedefleri ve stratejileri doğrultusunda, tüm kademelerdeki çalışanlarımızın kişisel ve mesleki gelişimini ön planda tutar.
  • Çalışanlarımızın sürekli gelişimini sağlayarak, Şirketin “verimlilik”, “kârlılık” gibi hedeflerine katkısını devam ettirir.
  • Çalışanlarımıza kariyerlerinin yönetiminde eşit fırsatlar sağlar.
  • İşe alım sürecinde fırsat eşitliği sağlayarak cinsiyet, dini inanç, dil, ırk, etnik köken, yaş, engelli ve mülteci ayrımı yapmadan liyakatı ön planda tutar.
  • Değer zinciri sürecinde çalışma standartlarını iyileştirir, adil iş dağılımı ve ücreti belirler.
  • Çevresel, toplumsal faktörlere duyarlı düşük gelirli kesimleri ve kadınları fırsat eşitliği konusunda özellikle gözetir.
  • Bölümler içindeki, özellikle yöneticilerden kaynaklı çalışan ve insan hakları ihlallerini araştırır ve engeller.
  • Çocuk işçi ve çalışma izni olmayan personel çalıştırılmaması için gerekli tedbirleri alır.
  • Kariyer planlaması ile çalışanlarımızın verimliliğini en üst düzeye çıkartır, yönetici adaylarımızı organizasyonumuz içinde eğitir.
  • Çalışanlarla güvenilir ve etkili bir etkileşim kurmak için, şeffaf ve açık bir yönetim politikası izler.
  • İş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli eğitimleri düzenler ve tedbirleri alır.
  • Çalışanların kişisel verilerini korur.
  • Sürekli iyileştirme süreçleri ve sistemleri ile bireysel performansları ve takım performanslarını arttırır, üstün performansı ödüllendirir.
  • Yenilikçi, üretken ve işini seven bir insan kaynağı oluşturarak kurum içinde rekabetçi bir yapı sağlar.
  • Çalışanların, tazminat, yan haklar, sendika hakkı, iş/özel hayat dengesi çözümleri gibi haklarını gözetir ve ilgili süreçleri prosedürlere bağlar.
  • Çalışan şikayetleri ve anlaşmazlıklarının çözümüne ilişkin mekanizmalar oluşturur. Bu süreçleri belirler.
  • Çalışan memnuniyeti ve Şirket aidiyeti sağlamak amacıyla etkinlikler düzenler.
  • Şirket Etik Politikasını oluşturur, açıklar ve uygulanmasını denetler.
  • Toplumsal yatırım ve sosyal sorumluluk kapsamında çalışmalar düzenler.
  • Çalışanları ÇYS (Çevresel, Sosyal, Kurumsal Yönetim) çalışmaları konusunda bilgilendirir.

6. Müşteri ve Tedarikçilerle İlişkiler
Şirketimiz; ürünlerinin satışı, pazarlanması ve dağıtımında müşteri memnuniyetine önem vererek müşteri memnuniyetinin sağlamasına yönelik uygulamaları etkin bir şekilde gerçekleştirmektedir. Müşteri memnuniyeti kapsamında, müşterinin satın aldığı mal ve hizmete ilişkin taleplerin hızlı, zamanında ve eksiksiz karşılanması esas olup, olası gecikmeler hakkında süre bitimi beklenmeksizin müşterilerin bilgilendirilmesi amaçlanır. Şirketimizde, müşteri memnuniyet formu ve anket çalışmaları uygulanarak müşteri memnuniyetine ilişkin geri bildirimler alınarak üst yönetime raporlama yapılır.

Şirketimiz, kalite politikası kapsamında, müşteri beklentilerini karşılamak ve bunları aşmak için, ürün kalitesini sürekli olarak geliştirmeyi kendine hedef seçmiştir. Şirket organizasyonu içindeki herkesin uyum içinde bir bütün olarak aynı hedefe doğru gitmesini sağlarken, kalite sistemini faaliyetlerin temeli olarak almaktadır. Şirketimiz, ticari sır kapsamındaki müşteri ve tedarikçi bilgilerinin gizliliğine özen gösterir. Şirketimiz ile müşteriler ve tedarikçiler arasında haksız menfaatten uzak, iyi ilişkilerin kurulması ve taraflar arasında yapılan anlaşma koşullarına uyulması için şirketimizce gerekli önlemler alınmış ve bu konudaki hassasiyetimiz tüm çalışanlarımıza iletilmiştir.

1. Amaç
Bağış politikasının amacı, Derlüks Yatırım Holding’in kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri kapsamında yaptığı bağışların esaslarını belirlemektir. Bağış ve yardımların temel amacı, toplumsal sorumluluklarımızı yerine getirmek, ortaklarımız ve çalışanlarımızda bir kurumsal sorumluluk bilinci oluşturmanın yanı sıra, sosyal ve toplumsal ihtiyacı karşılamak ve kamuya yarar sağlamaktır.

2. Bağış Politikası Esasları
2-1- Şirket, Sermaye Piyasası Kanunu ve ilgili mevzuata uygun olarak, kendi amaç ve konusunu aksatmayacak şekilde her türlü bağışta bulunabilir. Sermaye Piyasası Mevzuatı çerçevesinde ortaklıklarca yapılan bağış ve yardımların miktarı Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.
2-2- Şirket yönetiminin kararıyla yapılan tüm bağış ve yardımlar şirket vizyon, misyon ve politikalarına uygun ve şirkete ait etik ilkeler ile değerler ve şirket yıllık bütçe ödenekleri göz önünde bulundurularak yapılır. Bağış ve yardımlar, nakdi ve ayni olmak üzere iki şekilde yapılabilir.
2-3- Şirket, sosyal, kültürel, eğitim vb. amaçlı faaliyet gösteren eğitim-öğretim kurumları, vakıflar, dernekler ile kamu kurum ve kuruluşlarına Yönetim Kurulu onayıyla Sermaye Piyasası Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu’nda belirtilen esaslar dâhilinde bağış yapabilir.
2-4- Bağışın şekli, miktarı ve yapılacağı kurum, kuruluş veya sivil toplum kuruluşunun seçiminde şirketin sosyal sorumluluk politikaları göz önünde bulundurulur. Dönem içinde yapılan tüm bağış ve yardımların tutarı ve yararlanıcıları ile politika değişiklikleri hakkında ilgili yılın genel kurul toplantısında ayrı bir gündem maddesi konularak kuruldakilere detaylı bilgi verilir.
2-5- Şirket, bunların dışında kendi faaliyet konusu ile ilgili faaliyet göstermek üzere kurulmuş bulunan vakıf, dernek vb. kuruluşlara da bağış ve yardım yapabilir.
2-6- Bağış ve yardım yapılırken öncelikle Maliye Bakanlığı’nca vergi muafiyeti tanınmış bulunan kuruluşlar olmasına özen gösterilir.

AMAÇ:
Holding’in ana faaliyet konusu esas sözleşmesinin 3. maddesi uyarınca ‘’yurtiçinde ve yurtdışında çeşitli şirketlerin kurulmasını temin etmek veya sermayelerine katılmak ve kurduğu, sermayesine iştirak ettiği veya sair herhangi bir şekilde yönetimine katıldığı şirketlerin, çalışma alanlarında başarılarını artırmak, daha kârlı, verimli ve günün şartlarına uygun şekilde yönetilmelerini sağlamak, oluşabilecek riskleri azaltmak, şirketler arasında sinerjiyi artırarak katma değer ortaya çıkarmak ve idarelerini sağlamak, ortak hizmet alanları oluşturarak mali külfeti azaltmak ve bu şirketlerin sağlıklı gelişimini sağlamak’’tır. Bu nedenle söz konusu çalışmaları yapmak amacıyla bir ‘’yatırım politikası’’ oluşturulmuştur.

KAPSAM:
Yatırım politikası bütün bağlı ortaklıklar ve iştiraklerle birlikte;

1- Mevcut tesislerin iyileştirilmesini,
2- Mevcut tesislerin genişletilmesini,
3- Yeni yatırım alanlarının saptanmasını ve projelendirilmesini,
4- Gelecek planlarının yapılmasını,

kapsamaktadır.

ESASLAR:

Yukarıdaki başlıklar altında ele alınan çalışmalar çerçevesinde; Şirket, rekabet yarışında ayakta kalmasını sağlayan, kendi proseslerini ve buna bağlı olarak özgün projelerini üretmeye veya geliştirmeye odaklanmıştır.

Bunun için, en az insan gücü ile, en az stok seviyesinde, en az fire veren, en düşük maliyetli ve kaliteli bir üretim gerçekleştirebilmek amacıyla, mevcut tesislerindeki sistemlerin modernizasyonu ve kapasite artırım çalışmalarını sürdürmelidir.

Mevcut proje ve yatırımların geliştirilmesinde, “Planla-uygula-kontrol et-önlem al” döngüsünün uygulanması esastır. Bu durum, her çalışanın işine katkısını ve iş etkinliğini artırma çabasını geliştirecek, performans değerlendirmelerinde de, kişisel gelişim ile iş geliştirme çabalarına katkı, önemli kriterlerden sayılacaktır. Bu bağlamda yapılan çalışmalar Holding merkezinde toplanır. Bir proje havuzu oluşturulur ve daha sonraki benzer çalışmalarda aynen veya değiştirerek kullanılır. Böylece enerji ve zamandan tasarruf sağlanır.

Modernizasyon ve kapasite artırımı proje uygulanmalarında öncelikle hedef mevcut insan gücünden yararlanmak ve çalışanların eğitimini ve gelişimini sağlamaktır.

Holding şirketlerinin proje ve yatırımlarında, “işçi sağlığı-iş güvenliği-çevre sağlığı-toplumsal katkı” her zaman gözetilmelidir. Projelerin ve yatırımların devreye alınmasından önce mutlaka “iş güvenliği incelemesi” yapılmalıdır.

Yeni yatırım alanlarının saptanmasını ve projelendirilmesini, gelecek planlarının yapılmasında döngüler izlenmelidir. Dünya ekonomisi, ülke ekonomisi, siyasi ve jeopolitik istikrar göz önünde tutulmalıdır. Ekonomimin daraldığı ve değiştiği dönemler riskler içerdiği gibi, fırsatları da içinde barındırmaktadır. Şirket yeni yatırımlarda ve projelerde risk alabilir. Ancak, bu risk öngörülebilir ve ölçülebilir olmalıdır.

Yeni proje ve yatırımların geliştirilmesinde, “Öncelikleri belirle-takip et-araştır-bütçele-uygula-kontrol et-önlem al” döngüsünün uygulanması esastır.

Holding yönetim kurulu ve icrası,

1- Yeni yatırım alanlarının seçiminde,
2- Yeni projelerin olurluk çalışmalarının değerlendirilmesinde,
3- Yeni projelerin uygulama zamanları seçiminde,
4- Yeni yatırımların bütçeleme çalışmalarında,

‘’Yatırım Komitesi’’ ile işbirliği yaparak çalışmalıdır. Şirket kaynakları etkin yönlendirilmeli, sermaye maliyetleri ön planda olmalıdır.

Yatırımlar mümkün olduğu sürece özkaynakla yapılmaya çalışılmalıdır. Bu amaçla bağlı ortaklık ve iştiraklerin finansal durumları ve nakit akışları Holding tarafından izlenmelidir. Gerekirse yatırım finansmanı Grup Şirketlerinden kısa vadeli olarak sağlanmalıdır. Ancak, finansman maliyetlerinin düştüğü dönemlerde ya da yatırım getirisinin finansman götürüsünden daha fazla olduğu, kısa sürede sürdürülebilir kâr sağlayabilecek projelerde yabancı kaynak kullanılmalıdır.

SORUMLULAR:
Yatırım Politikasının oluşturulması, denetlenmesi ve gerekli güncellenmelerin yapılmasından Yönetim Kurulu sorumludur. Yönetim Kurulu tarafından onaylanan Yatırım Politikası Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) ve internet sitesinde kamuya açıklanır. Yatırım politikasında değişiklik olması durumunda Yönetim Kurulu tarafından onaylanan yeni metin KAP’ta ve internet sitesinde kamuya açıklanır.

1. Varlık ve Bilgi Yönetimi

1.1 Dürüstlük
– Tüm iş süreçlerimizde ve ilişkilerimizde doğruluk ve dürüstlük öncelikli değerlerimiz olduğundan, çalışanlarla ve tüm paydaşlarla olan ilişkilerde doğruluk ve dürüstlük çerçevesinde hareket etmek. 

1.2 Gizlilik
– Şirkete ait mali ve ticari sırların, şirkete ait rekabet gücünü zayıflatacak bilgilerin, çalışan haklarının ve bilgilerinin, iş ortaklarıyla olan anlaşmaların “gizlilik” çerçevesi içinde olduğu bilinci ile hareket etmek, bunların korunmasını ve gizliliğini sağlamak.
– İş gereği öğrenilen bilgi ve belgeleri, her ne amaçla olursa olsun kurum içi ve dışındaki yetkisiz kişi ve mercilerle paylaşmamak.
– Çalışılan ve bunların müşterileri ve iş yaptığı diğer kişi ve şirketler ile ilgili kamuya açık olmayan bilgileri hiçbir şekilde öngörülen amaç dışında kullanmamak, gerekli izinleri almadan üçüncü kişilerle paylaşmamak.

1.3 Bilgi Yönetimi
– Tüm kayıtların yasal süresinde sağlıklı bir şekilde tutulmasını ve arşivlenmesini sağlamak.
– Üçüncü kişilerden gelen şirket için gizli kategorisine giren bilgi taleplerini, üst yönetim onayı olmadan cevaplamamak.
– Şirketin sunduğu raporların gerçeğe uygun olması için gerekli titizliği göstermek.

1.4 Güvenlik ve Kriz Yönetimi
– Olası terör, doğal afet ve art niyetli girişimlere karşı şirket çalışanlarının, bilgi ve bilgi sistemlerinin, üretim ve idari tesislerin korunması için gerekli tedbirleri almak ve iletişimini sağlamak.
– Terör, doğal afet vb. olması durumunda oluşturulacak acil kriz yönetimi ile ilgili gerekli kriz planlamasını yapmak, bu yolla kriz anında minimum kayıpla işin sürekliliğini sağlamak.
– Şirket varlıklarının çalınmasını veya zarara uğramasını önlemek için her türlü tedbiri almak.

2. Çıkar Çatışmasından Kaçınmak

– Çıkar çatışması; çalışanların görevlerini tarafsız bir şekilde yapmalarını etkileyen ve kendilerine, yakınlarına, arkadaşlarına ya da ilişkide bulunduğu kişi ya da kuruluşlara sağlanan her türlü menfaati ve onlarla ilgili maddi ya da herhangi bir şahsi çıkara sahip olmaları durumunu ifade etmektedir.

2.1 Kendi veya yakınlar lehine işlem yapmama
– Unvan ve yetkiden faydalanarak, kendisi, yakınları veya üçüncü kişiler lehine haksız menfaat sağlamamak,
– Yapılacak kişisel yatırımların veya herhangi bir iş faaliyeti dışındaki uğraşların hâlihazırda devam eden görevini yapmasına zaman ve dikkat verme açısından engel olmamasına özen göstermek ve ana görevlere odaklanmayı önleyen bu gibi durumların gerçekleşmesinden kaçınmak.
– Çalışan ile müşteri veya tedarikçi konumundaki şirkette aynı iş ile ilgili birinci derecede karar verme mevkiinde bulunan kişilerin birinci derece akraba olması durumunda üst amirine bilgi vermek.
– Ticari ilişki içinde bulunulan bir başka şirkette yakınlarının pay veya maddi menfaat sahibi olmasının öğrenilmesi durumunda üst amirine bilgi vermek.

2.2 Temsil ve organizasyon davetlerine katılım
– İş ilişkisi içerisinde bulunulan veya bulunulma potansiyeli taşıyan kişi veya kurumların gerçekleştirdiği genel katılıma açık; konferans, resepsiyon, tanıtım etkinlikleri, seminerler vb. dışındaki, karar almada etkileyici olan veya öyle algılanabilecek sportif faaliyetler, yurt içi/dışı geziler, vb. davetlere katılım yönetici onayına tabidir.

2.3 İşten ayrılanların şirket ile iş yapması
– Şirketteki görevinden ayrıldıktan sonra kendisi bizzat şirket kurarak ya da başka bir şirkete ortak olarak şirket ile satıcılık, yüklenicilik, danışmanlık, komisyonculuk, temsilcilik, bayilik veya benzeri şekillerde iş yapması, olumsuz algı oluşturabilecek, dikkat edilmesi gereken çok önemli bir husustur. Şirketten ayrılan bir çalışanın başka bir şirkette üst yönetimde ya da karar verici bir pozisyonda olması da ayrıca dikkat edilmesi gereken bir husustur.
– Böyle bir sürecin öncesi ya da sonrasında Şirket menfaatleri çerçevesinde hareket edilmesi, ahlaki ve etik kurallara uyulması, süreç öncesi ve sonrasında çıkar çatışmalarına izin verilmemesi gereklidir.
– Şirketten ayrılmış bir çalışanın tekrar istihdam edilmesi durumunda Şirket Etik Kuralları ve ile belirtilen ilkelerden herhangi birine uymama sebebiyle ilişiğinin kesilmemiş olması şartı aranır.

3. Yolsuzlukla Mücadele

3.1 Hediye Alma ve Verme

– Şirketin tüm çalışanlarının müşteriler, tedarikçiler, bayiler, yetkili satıcı ve yetkili servisler dâhil tüm üçüncü kişilerle hediye, davet ve ağırlama teklifi ve kabulü dâhil maddi çıkar sağlama izlenimi yaratabilecek ilişkilere girmeleri yasaktır.
– Yasal ve ticari gelenek, örf ve adetlere uygun şekilde verilen ya da hatıra / promosyon niteliğindeki malzemeler dışında, bir usulsüzlüğün varlığı izlenimi yaratan, imtiyaz veya referans sağlama gibi bağımlılık ilişkisine neden olabilecek ya da öyle algılanabilecek herhangi bir hediye kabul veya teklif edilmemelidir.
– Hediyeler hiçbir şekilde nakit olarak ya da nakde dönüştürülebilir şekilde (hediye çeki) gibi verilmemelidir.
– Tedarikçilerden, bayilerden, yetkili servislerden, müşterilerden veya üçüncü kişilerden uygunsuz olarak algılanabilecek, hiçbir indirim ya da menfaat talep edilmemeli, üçüncü kişilere teklif edilmemeli veya teklif edildiğinde kabul edilmemelidir.

4. İş Sağlığı ve Güvenliği
– Şirketimizde işyerinde ve işbaşında, işçi sağlığı ve iş güvenliğinin tam anlamıyla sağlanması hedeflenmiştir. Çalışanlar bu amaçla konulan kural ve talimatlara uygun hareket etmeli ve gerekli önlemleri almalıdırlar. Ayrıca iş sağlığı ve güvenliği iyileştirme etkinliklerinin tüm çalışanların ortak sorumluluğu olduğu ilkesini benimsemelidirler.
– Çalışanların işyeri ve/veya işçiler bakımından tehlike arz eden veya yasa dışı nitelikteki hiç bir eşya ya da maddeyi işyerinde bulundurmaları yasaktır.
– Çalışanlar; geçerli bir doktor raporuna istinaden bulundurulanlar hariç, işyerinde uyuşturucu, bağımlılık yapıcı, akli veya fiziksel melekeleri kısıtlayıcı ya da ortadan kaldırıcı maddeleri bulundurmamalı, bu tür maddelerin etkisi altındayken iş yerinde ve iş kapsamında çalışma yapmamalıdır.
– Çalışma alanındaki tüm iş güvenliği ikaz levhaları ve işaretleri dikkate alınmalıdır.
– Kurallara uymayanlar ikaz edilmeli, tehlikeli durumlar bir üst amire bildirilmelidir.
– Çalışanlar, çalıştıkları yerin her zaman düzenli, temiz ve tehlikesiz durumda olmasından sorumludur
– Çalışanlar kendilerine öğretildiği şekilde çalışmalı, bilmedikleri veya kendilerine öğretilmeyen işlerde çalışmamalıdır.
– Koridor, merdiven başları ve geçit yerlerine geçişi önleyecek şekilde malzeme konulmamalıdır.
– Ağır malzemelerin kaldırılması ve taşınmasında kaldırma ekipmanı kullanılmalıdır.
– Çalışma alanının zemini yağlı ve ıslak tutulmamalı, böyle bir durumda hemen temizlenmelidir.
– Elektrikle ilgili bir arıza gerçekleştiğinde çalışanlar müdahale etmemeli ve arıza derhal elektrikçiye bildirilmelidir.
– Makine ve ekipmanlarda bir arıza meydana geldiğinde, arıza üst amire ve teknik servise bildirilmeli ve çalışanlar bu duruma müdahale etmemelidir. Tamir esnasında gerekli görülürse uyarı levhaları asılmalıdır.
– Çalışanlar kendilerine verilen kişisel koruyucu malzemeleri kullanmalı ve bu malzemeleri en iyi biçimde muhafaza etmeli, malzemelerde herhangi bir deformasyon olması durumunda yenisini talep etmelidir.
– Herhangi bir kaza durumunda yetkililere haber verilmelidir.

5. Sivil Toplum Kuruluşları ve Siyasi Faaliyet

– Şirket siyasi partiler, politikacılar ya da siyasi adaylara bağış yapmaz. Bu konularda işyeri sınırları içerisinde gösteri, propaganda ve benzeri maksatlı faaliyetlere izin verilmemektedir. Şirket kaynakları (araç, bilgisayar, e-posta gibi) siyasi amaçlı faaliyetlere tahsis edilemez.
– Şirketi temsilen herhangi bir sivil toplum kuruluşuna üyelik ve çalışmalarına katılım ancak şirket bilgisi dâhilinde gerçekleştirilebilir.

6. Etik Kuralları Uygulama Prensipleri

6.1 İhlallerin Bildirimi
– Çalışanlar, Şirket Etik Kurallarının ya da şirketin tabi olduğu yasa ve mevzuatın ihlal edildiğini öğrenir veya şüphelenirlerse bunu üst amirine ya da duruma göre, eğer durum üst amiriyle ilgiliyse veya üst amiri ihlal şüphesi taşıyan olayla ilgili herhangi bir adım atmazsa, şirket Genel Müdürü’ne iletmekle yükümlüdürler.
– Etik kurallara aykırı davranışta bulunmayı reddeden ve iyi niyetle bildirimde bulunan herhangi bir çalışanın iş yerinde ya da dışında tehdit edilmesine, söz konusu çalışana misilleme yapılmasına veya bu çalışanın herhangi bir şekilde zarar görmesine izin verilmez. Bu tip davranışlar etik kural ihlali olarak yorumlanır.
– Yalan ve/veya iftira niteliğinde kasıtlı bildirimler tespit edildiğinde etik kural ihlali olarak yorumlanır.

Derlüks Yatırım Holding, faaliyetlerini kaliteli ürün ve hizmet anlayışı içerisinde; müşterinin istek ve ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik, müşteri memnuniyetini en yüksek düzeyde sağlayacak şekilde; hızlı ve etkin çözümler üreterek, ISO 10002 standardına uygun olarak gerçekleştirmektedir.

Holding’te uygulanan Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi (MMYS) kapsamında aşağıdaki esaslar doğrultusunda, MMYS’nin etkinliği, sürekliliği ve sürekli iyileştirilmesi sağlanmaktadır;

  • Müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerini açık, şeffaf, hızlı, güven verici ve müşteri odaklı bir şekilde, kaliteli hizmet sunma anlayışıyla ele almak,
  • Satış öncesinde ve satış sonrasında tüm süreçlerimizi “müşteri odaklı” bir yaklaşımla gerçekleştirmek,
  • Müşterilerimizin olumsuz deneyimlerini dikkate alarak her şikayeti özenle incelemek,
  • Müşterilerimizden gelen her bir şikayeti yasal mevzuat şartlarına tam uyum içinde, objektif, tarafsız, adil ve gizlilik anlayışı içerisinde değerlendirmek ve çözüm sunmak,
  • Müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerini kolayca iletmesi için gerekli iletişim altyapısının sürekliliğini ve erişilebilirliğini sağlamak,
  • MMYS uygulamalarıyla ilgili müşteri memnuniyet ve şikayet değerlendirme sonuçlarını üst yönetime raporlamak,
  • Müşterilerin ihtiyaç, beklentileri, şikayet ve önerileri doğrultusunda gerçekleşen çözümleri kalıcı hale getirerek sistemi sürekli iyileştirmek,
  • Kişisel bilgilerin gizliliği esasına uygun davranarak, müşterilerimize ait bilgilerinin korunmasını yönelik yüksek hassasiyet göstermek ve bu konuyla ilgili tüm tedbirleri almak,
  • Her geri bildirimin çözüm sürecinde müşterilerimizle açık iletişimde kalarak, süreçle ilgili ön bilgilendirme yapmak ve her geri bildirime mümkün olan en kısa sürede cevap vermek,
  • Geri bildirim kaynaklarını düzenli olarak incelemek ve gelişim alanlarımıza ilişkin aksiyonlar almak,
  • Süreçlerimizi yasal mevzuat kuralları ve mali kaynaklarımız çerçevesinde, müşteri ve çalışanlarımızın önerileri ile geliştirmek.
     

ŞİKAYETLERİN ELE ALINMASI SÜRECİ

Müşterilerimiz, sunduğumuz erişim kanalları üzerinden diledikleri şekilde bizimle iletişime geçip şikayet ve taleplerini iletebilirler. Erişim kanallarımız; telefon, e-mail ve Holding’in kurumsal web sitesinin iletişim bölümüdür. Müşterilerimiz, aşağıdaki iletişim kanalları aracıyla Şirket’e ulaşabilmektedir.

• Telefon: 0 212 571 7171
• Email: iletisim@derluks.com.tr
• https://www.derluks.com.tr/iletisim/